A Lego robotkészlete ugyanannak a kutatócsoportnak köszönhető, mint akik a Magyarországon széles körben elterjedt LOGO programnyelvet is kifejlesztették. A két ötlet mögött tehát ugyanaz a megfontolás áll - a gondolatok elérhetővé-megfoghatóvá tétele. A robotok olyan tárgyak, melyek elvont fogalmakat fizikai úton tesznek érthetővé, illetve elérhetővé. A számítógépes programok vizualizálása a résztvevők számára éppúgy lehet ennek a módszernek példája, mint a komplex matematikai fogalmak modellezése. Ilyen és ehhez hasonló közvetítő elemek segítségével a résztvevők elsajátítják a mentális modellek alkotását, melyek később megkönnyítik számukra az elvont rendszerek megértését.
Egyéni képességeik fejlesztésén túl a robot-program hozzájárul ahhoz, hogy a diákok megtanuljanak csoportmunkában dolgozni. A verseny sokrétű feladatai és a rövid felkészülési idő miatt a résztvevők érzékelhetik a különböző érdeklődésű csoporttársakkal való együttműködés előnyeit, illetve nehézségeit. Következésképp olyan kommunikációs és kooperációs készségek birtokába jutnak, amelyek elengedhetetlenek a projekt megvalósításához.
Más, tudásszintmérő versenyekhez képest ebben a versenyben a diákok kreativitása kap hangsúlyt. Az eredmény-orientált versenykiírás olyan integráló látásmód kialakítására ösztönzi a gyerekeket, mely elősegíti a különböző tudományterületeken tanultak együttes hasznosítását. A feladat munkafázisai során a résztvevők valódi, a tudományos kutatásban is előforduló problémákat kell azonosítaniuk, majd - a problémával kapcsolatos szakirodalom áttekintését követően - ezeket kell módszertani szempontból hasonlóan megoldaniuk. A projektet pontosan ezek az életszerű helyzetek teszik a diákok számára élvezetessé.
Forrás: http://www.firstlegoleague.org/nobanner.aspx?pid=23160 |